GNU social JP
  • FAQ
  • Login
GNU social JPは日本のGNU socialサーバーです。
Usage/ToS/admin/test/Pleroma FE
  • Public

    • Public
    • Network
    • Groups
    • Featured
    • Popular
    • People

Conversation

Notices

  1. Embed this notice
    Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 02:25:50 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath

    Hear, hear:

    Opinie Guido van Leemput in de Volkskrant:

    Volkeren in Europa en de rest van de wereld zijn niet gebaat bij een nieuwe kernwapenwedloop. Het is nodig dat de oorlog in #Oekraïne zo snel mogelijk stopt. Het is nodig dat de #genocide in #Gaza stopt.

    Het zaaien van angst moet stoppen en een diplomatiek initiatief is meer dan ooit nodig.

    https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-stop-met-het-zaaien-van-angst-voor-oorlog~bd2309b6/

    Archive:
    https://archive.is/ClKkb

    #Rutte #oorlog #NAVO

    In conversation about a year ago from mastodon.social permalink

    Attachments

    1. Domain not in remote thumbnail source whitelist: archive.is
      Opinie: Stop met het zaaien van angst voor oorlog | de Volkskrant
      archived 13 Dec 2024 15:24:37 UTC
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 02:25:49 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @JeroenBaten @Kletskous ik zie diplomatie ook niet werken. Feitelijk heeft diplomatie al keer op keer gefaald. Er zijn meer varianten dan een wapenwedloop en diplomatie. Ik hoop dat er ook verder gekeken wordt.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Jeroen Baten (jeroenbaten@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 02:25:50 JST Jeroen Baten Jeroen Baten
      in reply to

      @Kletskous klinkt mij eerlijk gezegd nogal naïef in de oren. Putin heeft keer op keer bewezen een nogal totalitaire staat met hem als enig leider na te streven. Ik zie de diplomatieke weg niet echt gebeuren. Later we minimaal zorgen dat we de grootste stok hebben om ons te kunnen verdedigen.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:41 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @JeroenBaten @Kletskous wellicht wel zonder wapenwedloop. Een keer hem ontvoeren/neerknallen als hij zich op een minder beveiligde plek bevindt of iets in die trant zou misschien al helpen.

      Belangrijk hierbij is dat we niet vergeten dat Rusland dit soort acties al lang uitvoert binnen de EU. Zij zien de EU/VS/NAVO wel als een groep waarmee zij in oorlog zijn. Bij ons mist dat besef waardoor zo'n actie voor veel mensen hier nu nog extreem lijkt. Ik snap wel dat Rutte dat wil veranderen.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Jeroen Baten (jeroenbaten@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:42 JST Jeroen Baten Jeroen Baten
      in reply to

      @Kletskous precies. En de kans dat dat geweldloos kan lijkt me heel erg klein.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:43 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @JeroenBaten Ja, daar moeten we op een of andere manier van af.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:45 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @JeroenBaten Snap ik, maar ik denk dat het zo'n vaart niet loopt + ik ben een onverbeterlijke pacifist en snap eigenlijk niet hoe het in 2024 nog mogelijk /toegestaan is om oorlog te voeren. Ik vermoed dat de overgrote meerderheid van de mensen het daar eigenlijk wel mee eens is.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Jeroen Baten (jeroenbaten@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:45 JST Jeroen Baten Jeroen Baten
      in reply to

      @Kletskous ik denk ook dat de overgrote meerderheid het met je eens is. Ik heb alleen grote moeite met die kleine groep machthebbers met megalomane dromen die jonge mensen naar het slagveld sturen.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:47 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @JeroenBaten Die niet alleen en die zijn al eens gebruikt, dus hoezo kan niet? Ik vind het verder totaal onverantwoorde geldsmijterij, die beter kan worden ingezet voor het leefbaar houden van de aarde voor de mensheid. Het is naïef om te denken dat we maar op deze gestoorde, doodlopende weg door kunnen gaan.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Jeroen Baten (jeroenbaten@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:47 JST Jeroen Baten Jeroen Baten
      in reply to

      @Kletskous ja, zonde van het geld, maar dat doe ik liever dan over een paar jaar alles in Roebels betalen. En zo ambitieus is Putin wel.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:48 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @JeroenBaten Volgens mij hebben we er nu al meer dan genoeg om de aarde weet ik hoe veel x op te blazen: https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-er-dreigt-een-nieuwe-wapenwedloop-in-europa-maar-dit-keer-is-er-amper-discussie-over~b57a10bd/

      Archief:
      https://archive.is/C4NDa

      Laten we maximaal op de diplomatieke weg inzetten. Er zijn al veel te veel doden gevallen, om over alle verwoesting maar niet te spreken.

      In conversation about a year ago permalink

      Attachments



    • Embed this notice
      Jeroen Baten (jeroenbaten@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 05:51:48 JST Jeroen Baten Jeroen Baten
      in reply to

      @Kletskous als je atoomwapens bedoeld, die kunnen in de praktijk toch niet gebruikt worden. En ja, er zijn al genoeg doden en verwoesting. Maar de vredespijp willen roken met Putin is voor zo iemand alleen maar een signaal om door te gaan met willen veroveren. Het enige wat hij snapt is als hij tot stilstand wordt gebracht. Dus volle kracht en ondersteuning naar Ukraine.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:13:38 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @Kletskous @JeroenBaten dat de VS en Israel onterechte oorlogen voeren is inderdaad spijtig, want dat ondermijnt waar we voor willen staan, maar het staat los van ons probleem in de zin dat Rusland al langer actief oorlog voert op EU/NAVO gebied en dat dat alleen maar toeneemt als er niet op een bepaalde manier wordt ingegrepen. Qua hoeveelheid oorlog voeren wint Rusland het overigens makkelijk van de NAVO, maar Rusland kent ook een veel langere geschiedenis.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:13:39 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten

      @jschwart Vreemd, ik heb toch echt het idee dat de VS, Israel en NAVO veel meer oorlogen voerden dan Rusland, laat staan China. @JeroenBaten

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:29:07 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten
      • LiefhebberV

      @LiefhebberV @Kletskous @JeroenBaten als Rutte de nadruk echt op geld legt, terwijl daar het probleem van de NAVO niet ligt, dan hebben we inderdaad wel een probleem vrees ik.

      Hopelijk is het meer afleiding van het serieuze plan, maar wat dat betreft heb ik ook weinig vertrouwen. Het zal er om spannen of de NAVO echt ingrijpt als Oost-Europa dat nodig acht. Om die landen erin te laten blijven geloven is het wel belangrijk dat Rutte de situatie benoemt.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      LiefhebberV (liefhebberv@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:29:09 JST LiefhebberV LiefhebberV
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten

      @Kletskous @jschwart @JeroenBaten precies! We besteden als klein landje meer dan 20% van de defensie van Rusland en maar liefst 22 keer zoveel als NAVO. Cijfers liegen niet! Lees dit stuk maar eens. https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/sterven-voor-wassenaar-en-aerdenhout

      In conversation about a year ago permalink

      Attachments

      1. Domain not in remote thumbnail source whitelist: joop-bnnvara.cdn.prepr.io
        Sterven voor Wassenaar en Aerdenhout - Joop - BNNVARA
        Rutte wil blijkbaar een Navo die los gaat op de budgetten voor zorg, sociale zekerheid en onderwijs van de lidstaten.
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:39:19 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @Kletskous @JeroenBaten in die zin is het totaal walgelijk, de NAVO zit helaas in een afhankelijke positie.

      Rusland voert oorlog in de EU met het omleggen/vergiftigen/aanvallen van tegenstanders, infrastructuur saboteren, digitale voorzieningen kraken, etc.
      Daar moet Rutte in zijn rol iets mee. Ik gaf al aan dat ik hoop dat het geen wapenwedloop wordt, maar er moet wel een actieve reactie komen.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:39:20 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten

      @jschwart Nee, dat is niet spijtig, dat is schandalig en het staat nergens los van. Waar voert Rusland verder actief oorlog, met wapens en dodelijke slachtoffers? @JeroenBaten

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:47:11 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten
      • LiefhebberV

      @LiefhebberV @JeroenBaten @Kletskous ik zou inderdaad wel meenemen wat men wellicht als binnenlands beschouwt, maar dat zijn in feite bezette republieken waarbij iedereen die ook maar een vinger opsteekt over onafhankelijkheid direct aangepakt wordt. Als je ziet hoeveel mensen de Russen in Oekraïne laten afslachten uit die republieken, kan je haast stellen dat de huidige oorlog ook tegen die republieken gericht is.

      Gelukkig halen de VS dat niveau nog lang niet, maar dat praat daar niets goed.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      LiefhebberV (liefhebberv@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:47:13 JST LiefhebberV LiefhebberV
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten

      @jschwart @JeroenBaten @Kletskous Echt niet. Alleen als binnenlandse oorlog meetelt. Maar die voeren de VS ook. Ik kan hier zo kwaad om worden. Ja , ze vielen Oekraïne binnen maar ze durven echt niet Europa aan te vallen. Ze kunnen amper van Oekraïne winnen die vechten met ons overbodig materieel. De F16 is opgevolgd met de F35. De patriots met dat nieuwe Israëlische systeem. De Duitsers sturen niet het beste naar Oekraine. En ga zo maar door.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:52:20 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten
      • LiefhebberV

      @jschwart @LiefhebberV @JeroenBaten

      Dat doet hij, maar als Rutte geld voor oorlog wil, moet hij het maar halen waar het zit; niet bij de armen, de pensioenen, de sociale zekerheid, maar bij de 10%

      Ik pleit voor een oorlogsvrije wereld. Het is de hoogste tijd.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:52:20 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten
      • LiefhebberV

      @Kletskous @LiefhebberV @JeroenBaten wat ik hierboven schreef, is dat we inderdaad een probleem hebben als hij meer geld als oplossing ziet. Zeker dat artikel van @LiefhebberV laat ook goed zien dat daar het probleem van de NAVO helemaal niet zit.

      Laten wereldleiders elkaar maar afschieten met spetsnaz groepen. Of misschien zijn er meer varianten.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:59:12 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten

      @Kletskous @JeroenBaten met name in Oost-Europa speelt dit. In Kaliningrad zit men met daar met stoorzenders te rotzooien waardoor met name vliegverkeer wel echt gevaar loopt. Meer in het westen (VK, Spanje, Duitsland) zijn het toch nog toe vooral individuele moorden, aanvallen, vergiftiging.

      In Syrië is Rusland juist wel verantwoordelijk voor de huidige bende. Dat de Syriërs het weer op moge bouwen met serieuze ontwikkelingshulp uit Nederland en de EU!!

      In conversation about a year ago permalink

      Attachments


    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 06:59:13 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten

      @jschwart Nou, ik weet niet. Bij mij werken alle digitale voorzieningen, infrastructuur e.d. nog steeds.

      Dat is niet het geval in o.a. Gaza, Libanon en Syrië waar Israël en de VS oorlog voeren.

      @JeroenBaten

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 07:02:45 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten
      • LiefhebberV

      @Kletskous @LiefhebberV @JeroenBaten ik bedoel speciale eenheden die gericht acties uitvoeren. Ik denk dat het enigszins vergelijkbaar is met de manier waarop de Amerikanen uiteindelijk Bin Laden aanpakte midden in Pakistan. (Niet dat ik die moord an sich strak zou noemen, maar die actie is aanzienlijk minder naar dan de hele oorlog in Irak.)

      Hopelijk zijn er wel nog betere varianten.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 07:02:46 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten
      • LiefhebberV

      @jschwart Ik weet niet wat spetsnaz groepen zijn, maar het klinkt als een goed idee. @LiefhebberV @JeroenBaten

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 07:05:19 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Jeroen Baten
      • LiefhebberV

      @LiefhebberV @Kletskous @JeroenBaten ja, je hebt gelijk dat met de slavernij erbij de VS niet snel onderdoen en wellicht zelfs overtreffen...

      Een goede avond toegewenst!!

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      LiefhebberV (liefhebberv@mastodon.nl)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 07:05:20 JST LiefhebberV LiefhebberV
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten

      @jschwart @Kletskous @JeroenBaten Dan ken je de geschiedenis van de VS niet. En stop ik ermee.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Catharina Bethlehem ☑️ Cath (kletskous@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 18:44:52 JST Catharina Bethlehem  ☑️ Cath Catharina Bethlehem ☑️ Cath
      in reply to
      • Sibrosan
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten
      • Menno

      @mmmenno @jschwart @JeroenBaten @sibrosan Ik zie Rusland nog niet zo snel een NAVO-land aanvallen, maar misschien onderschat ik Putin. Ik was vooral blij met iets van een pacifistisch geluid, in weerwoord op de toenemende oorlogsretoriek. We moeten denk ik alles op alles zetten om nog meer oorlog te voorkomen, want we hebben er geen tijd voor (en ook geen zin aan).

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Julius Schwartzenberg (jschwart@mas.to)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 18:44:52 JST Julius Schwartzenberg Julius Schwartzenberg
      in reply to
      • Sibrosan
      • Jeroen Baten
      • Menno

      @Kletskous @mmmenno @JeroenBaten @sibrosan Rusland probeert iedere keer de grens op te zoeken. Er zijn al mensen in Polen omgekomen door een Russische raket. Men werd bij de NAVO zo bang dat men er zelfs probeerde een Oekraïense raket van te maken. In Roemenië vond men keer op keer ook al resten van Russische drones.

      Stapje voor stapje doet Rusland steeds meer, terwijl de NAVO haastig verklaart dat het nog steeds geen gerichte aanval is.

      In conversation about a year ago permalink
    • Embed this notice
      Menno (mmmenno@mastodon.social)'s status on Saturday, 14-Dec-2024 18:44:53 JST Menno Menno
      in reply to
      • Julius Schwartzenberg
      • Jeroen Baten

      @Kletskous @jschwart @JeroenBaten de Russische dreiging wordt niet minder door er een wedstrijd wie-oorlogt-het-meest van te maken, en begrijpelijker door de oorlog tegen Oekraïne niet als opzichzelfstaand te zien.

      Sinds de val van de SU heeft Rusland oorlog gevoerd in o.a. Georgië en Tsjetsjenië en een deel van Moldavië bezet.

      In Oost-Europa is men de Russische tanks in Praag en Boedapest niet vergeten, net zomin als de inval in Polen in '39 - samen met Duitsland, toch 't begin van WO2.

      In conversation about a year ago permalink

      Attachments


Feeds

  • Activity Streams
  • RSS 2.0
  • Atom
  • Help
  • About
  • FAQ
  • TOS
  • Privacy
  • Source
  • Version
  • Contact

GNU social JP is a social network, courtesy of GNU social JP管理人. It runs on GNU social, version 2.0.2-dev, available under the GNU Affero General Public License.

Creative Commons Attribution 3.0 All GNU social JP content and data are available under the Creative Commons Attribution 3.0 license.